woensdag 23 maart 2011

DING 22

Meerdere artikelen gelezen en filmpjes bekeken. Vooral het manifest vond ik grappig, herkenbaar en een mooi streven voor alle bibliothecarissen.
Van het artikel 'Bibliotheek 2.0 een kijkje achter de schermen' werd ik direct enthousiast en raakte ik geïnspireerd. . Er groeien meteen ideeën wat ik voor Kennemerwaard zou willen. En dan begin ik met kleine ideeën als kinderen leren omgaan met alle informatie op internet en hoe deze te ordenen. Maar ook cursussen voor ouders zodat die weten wat hun kinderen allemaal uitspoken op internet. Of bij mijn nieuwe biebkidz project kinderen laten bloggen over onze bijeenkomsten en deze blogs weergeven op website Kennemerwaard en hier ruimte geven voor reacties van klanten. De deelnemende biebkidz kinderen kunnen de blog weer koppelen aan hun hyvespagina en dan lezen vriendjes weer wat voor gaafs er allemaal gebeurt in de bibliotheek. Ja, ik zie dat bibliothecaris 2.0 helemaal zitten. Ik zie de mogelijkheden voor mijzelf en Kennemerwaard maar weet nog niet zo goed waar ik precies moet beginnen???

aangemeld bij nederlandse ning 2.0 en verzoek afwachten.

2 opmerkingen:

  1. Wie weet is na jouw vakantie er ineens duidelijkheid. Er wordt immers gewerkt aan een digitale strategie...en misschien krijg je onderweg (laptopje mee?) nog een lumineus idee. De gedachten die je in deze blogtekst oppert lijken mij het uitwerken waard: biebkidz die bloggen over hun activiteiten. Daar moeten we naar toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met granny eens. Als je eens begint te opperen dat 'jouw' biebkidz hun biebbelevenissen gaan bloggen. Wie weet waar dat op uitdraait en je hebt een begin.

    BeantwoordenVerwijderen