woensdag 23 maart 2011

DING 21

Worldcat en OBA uitgeprobeerd. Vooral OBA vond ik erg prettig werken. Je opent de website en kan meteen zoeken. Hierna kan je snel verfijnen of uitgebreid zoeken. Er staat veel informatie over het materiaal in één scherm. Wellicht komt dit ook doordat de structuur heel bekend is. Klik maar eens onder het boekje op de I van meer informatie!!

Ik vind nog steeds dat er gewoon één zo'n website moet met daarin alle bibliotheken in Nederland. Gelukkig lees ik net dat meerdere mensen dit nodig vinden en proberen te ontwikkelen. Ik hoop dat dit niet nog jaren gaat duren!!

Op OBA site doorgeklikt naar My Discoveries en dit bekeken met 23dingen account. Zelf niet aangemeld bij my discoveries want had net allemaal lijstjes gemaakt in librarything.

1 opmerking:

  1. Ik denk dat iedereen het daarmee eens is. De bibliotheek zou zich landelijk veel meer als één instituut moeten opstellen. Daar wordt achter de schermen wel aan gewerkt, maar het duurt en het duurt!

    BeantwoordenVerwijderen