woensdag 9 maart 2011

DING 17

Mobiele Internet.
Een weekendje weg met mijn beste vriendin. Helaas is die vriendin niet op alle momenten aanspreekbaar! Zij zit namelijk geregeld op haar android telefoon aan het surfen naar dingen als: waar eten we vanavond (ze leest zelfs de recensies!!), wat kunnen we doen in de buurt?, waar is de beste wandelplek, hoe komen we daar het snelste, enzovoorts. Dan denk ik geregeld leg die telefoon eens opzij!
MAAR vind ik het eigenlijk echt zo erg? Of moet ik er gewoon aan wennen dat ze haar telefoon vast heeft i.p.v. voorheen de reisgids. En ben ik over een jaar misschien wel op dezelfde manier bezig met mijn android telefoon? OOK is het stiekem best handig en vooral makkelijk dat we in de stad precies weten hoe we naar dat heerlijke restaurant moeten lopen.
Ondanks dat ik haar en meerdere mensen om mij heen geregeld met hun telefoon zie 'spelen'. Heb ik vandaag ontdekt dat er meer mogelijk is met zo'n telefoon dan ik dacht. Bijvoorbeeld het layer. En ik dacht dat iedereen alle informatie op internet probleemloos kan lezen. Dus als je uit werk wilt weten of de bibliotheek nog open is, dacht ik dat iedereen dat via internet op z'n telefoon kan lezen.
Moet toch eens vragen of ik iemand zijn telefoon een uurtje mag lenen!!!

Een bibliotheek app: een app waarmee alle mensen in nederland in één catalogus kunnen kijken. In deze catalogus staan de boeken van alle bibliotheken. De klant kan hier reserveren, de dichtstbijzijnde bibliotheek locatie vinden, direct hiervan de openingstijden lezen en routebeschrijving vanaf het punt waar de klant zich bevindt. De klant krijgt op z'n telefoon bericht als het gereserveerde materiaal voor hem klaar ligt. Tevens krijgt de klant elke week een update wat er die week en de week erna aan activiteiten in de bibliotheek is. Alleen de activiteiten waar de klant zich voor interesseert. Dus een student krijgt geen bericht over een kleuteractiviteit.
Misschien eerste stap: openingstijden + catalogus Kennemerwaard app. Ik zou het echt super makkelijk vinden om als ik uit mijn werk naar mijn auto loop even te kunnen kijken of de bibliotheek nog open is. Kan ik er namelijk direct langs rijden.

2 opmerkingen:

  1. Aan die biebapp wordt (landelijk) hard gewerkt, en er zijn er zelfs al een paar: dat kan Het spoor Bijster je wel laten zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, gemak dient de mens en de info komt steeds gemakkelijker en sneller tot je beschikking.
    Ik moet nog steeds naar mijn computer lopen, evt. aanzetten, om tot die bewuste informatie te komen. Hopeloos ouderwets natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen