donderdag 17 maart 2011

DING 20

OHHOO, muziek online. Toch wel hét ding waar ik het meest tegen op zag. En wel hierom: een cursist (ikzelf) met geringe muziekkennis. Over 2 maanden ga ik voor het eerst van mijn leven naar een groot concert! Durf bijna niet te vertellen dat ik naar ..... Guus Meeuwis (niet lachen!) ga. Én de begeleidster van deze cursist is een echte muziekfanaat en lyrisch over lastfm!!!

Ja, nu moest ik toch echt een beetje interesse tonen voor muziek op internet. Dus met 23dingenaccount ingelogd bij last.fm. Klik ik ergens guus meeuwis in, kom ik bij radio guus meeuwis terecht en zingt Jan Smit!! Snap er echt niets van. Zie gelukkig nog wel een paar bekende artiestennamen staan, pff. Nee, hyves en library thing prima geschikt voor mij. Maar ik ben al tevreden als ik muziek hoor via de radio.

Natuurlijk is het handig voor de bibliotheek. De klanten luisteren in de bibliotheek een stukje van een liedje of cd en beslissen daarna of ze deze cd ook echt willen lenen. Hoe cd's uitlenen via de bibliotheek in de toekomst eruit gaat zien durf ik geen uitspraak/ idee van te geven.

1 opmerking:

  1. Zo zie je maar: ieder zijn ding.
    Het is Last FM niet toegestaan alleen maar Guus Meeuwis of Jan Smit te laten horen. Het voert te ver om het hier uit te leggen, maar het heeft met muziekrechten te maken. Wanneer je 'Guus Meeuwisradio' speelt, dan hoor je artiesten in hetzelfde genre.
    Dit in tegenstelling tot Spotify: zij maken afspraken met platenlabels.

    BeantwoordenVerwijderen