donderdag 3 februari 2011

Ding 9

Mijn visie op web 2.0 na de eerste 8 23dingen opdrachten????

Ten eerste maak ik in mijn dagelijks leven al veel meer gebruik van web 2.0 dan ik mij realiseerde. Ben ik het niet, dan wel de vrienden om mij heen! foto's via een webalbum delen na een uitje is de normaalste zaak van de wereld. mailen, hyven enzo.

Alleen een eigen blog dat was helemaal nieuw! Niet zoals hyves foto aanklikken en meteen op de pagina komen van mijn volger. Geen volgers kunnen deblokkeren (heb 2 vreemde mensen zonder foto die mij!? volgen)Dus moest erg wennen aan blogger.com, vindt beetje statisch. Ik kan blogger en iemand kan reageren that's all!

Gelukkig kan ik in mijn reader wel achter elkaar alle berichten lezen van mijn medecursisten! Nu hoop ik toch snel bij het punt te zijn van Igoogle. Hoef ik maar 1 site te openen met alles: blogger, 23dingensite, gmail, reader enzovoorts. Ik blijf nu in mijn favorieten klikken, wordt allemaal een beetje veel en onoverzichtelijk.

Maar ik zit weer veel te veel privé ideeën te bloggen. Wat vind ik nu van web2.0 en de bibliotheekwereld????
Dat we klanten op een andere manier moeten bereiken, had ik al door! Maar door 23dingen ben ik me bewuster geworden van de mogelijkheden(RSS). Door foto's, filmpjes op onze site (gaat via rss) info naar de klant. Klant mee laten praten door blogs. Klant super snel en kort informeren via twitter. Ja, dat is wat de moderne klant wil. Maar ook weer niet alle klanten. Wat zou nu een mooie verdeling voor de bibliotheek zijn? Dat antwoord moet ik schuldig blijven. Maar zullen we de komende jaren samen moeten ontdekken door verschillende dingen uit te proberen. En dan de dingen die veel klanten gebruiken en prettig vinden houden en andere dingen stop zetten. Weet alleen niet of dit realistisch is????

Zo, de afgelopen 2 weken veel nieuwe dingen geleerd, ontdekt, uitgeprobeerd over web2.0. Nu voorlopig even geen 23dingen!!!


versus

2 opmerkingen:

  1. Heel leuk jouw enthousiasme; en inmiddels al veel ideeën geopperd over 'hoe vertel ik het mijn kinderen (lees klanten)'.
    Je hebt gelijk, wat mij betreft, als je het hebt over het eerder lanceren van Igoogle binnen 23 dingen dan nu het geval is.
    Jij hebt je rust in ieder geval verdiend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe we weten wat de klanten nu willen met de bibliotheek en web 2.0 is best moeilijk. Zou het helpen als we een 100talentengroep vormen om er achter te komen?

    BeantwoordenVerwijderen