donderdag 24 februari 2011

DING 14 Wie wil met mij chatten?

Wie wil met mij chatten?



Geprobeerd via google talkback een chatback badge in te voegen. Dit moet een schermpje zijn waarin iedereen met mij kan chatten. Dus ook de mensen die niet lid zijn van mijn blog of waar ik geen e-mailadres van heb.
Ik had als gadget ook google talk op mijn blog gezet maar dan heb je echt e-mailadressen nodig. Deze chatback is makkelijker toegankelijker.

Verder ben ik zelf bekend met msn-en nu genaamd windows live messenger. Ongeveer 10 jaar geleden zat ik 3 maanden voor studie in Schotland. Toen heb ik met vriendinnen veel gechat want bellen was te duur. Mocht ik nu voor enkele maanden naar het buitenland gaan dan zal het communiceren met vrienden wellicht via Skype gaan. Dan kan je elkaar ook nog zien. Of ach, misschien ook nog wel via chat. Is wel lekker snel en makkelijk. Thuis chat ik niet, dan bel ik toch liever die vriendin. Want dan krijg je net iets persoonlijker gesprekken.

Chatten voor de bibliotheek? Het is fijn als een klant kan chatten met een medewerker. De vraag wordt direct beantwoord en er kan direct een wedervraag gesteld worden. Dit gaat sneller dan via e-mail.

4 opmerkingen:

  1. Het lastige met je laatste opmerking is dat er dan dus altijd iemand beschikbaar moet zijn die kan chatten, anders gaat de beantwoording nog in de vertraging.
    En waar zat je in Schotland? Zat zelf in '93/'94 in Aberdeen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi,
    Ik zat ook in Aberdeen. Dat was dus 2000, moest ik 3 maanden later in Nederland nog gaan leren betalen met de euro!! Hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Chatten met een klant vanuit het inlichtingenwerk is in het kader van Aladdin (de digitale vraagbaak die bestaan heeft) kort geprobeerd. Helaas is dat allemaal verleden tijd. Ik denk zeker dat chatten goed kan werken, maar alleen met volledige bezetting. De klant moet wel snel antwoord krijgen, anders haakt hij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Chatten kan heel handig zijn, maar je moet wel beiden online zijn.
    Ik heb een tijdje gechat met zoon nr. 2; de lol was er gauw af: ik reageerde niet snel genoeg op het knipperende lichtje. Tja... die moeders ook!

    BeantwoordenVerwijderen