donderdag 10 februari 2011

DING 13

Ding 13??????????????
Ja, ding 13! Ben al een aantal keer voor werk bezig geweest om een excel bestand van VVE (vroeg en voorschoolse educatie) in google docs spreadsheet te krijgen. En dan zo dat de klanten (leidsters) het spreadsheet goed kunnen lezen. En eindelijk!!! Vanmiddag is dat gelukt!!!!

De leidsters van psz, kdv en andere VVE instellingen uit heel Kennemerwaard kunnen nu al themacollecties, boekenpretcollecties en vertelplaten reserveren via www.bibliotheekkennemerwaard.nl catalogus aanklikken en dan de gewenst titel van de collectie intikken. Alle collecties staan vermeld in de VVE productcatalogus deze vind je onder het kopje onderwijs en dan voorschoolse periode. En dit is allemaal mogelijk door mijn fantastische collega's!

Binnenkort kunnen de leidsters dus ook via onze website kijken welke collectie al gereserveerd is en voor welke periode. En dat allemaal omdat ik mij nu eindelijk ook verdiept hebt in google docs(ding 13)!!!
De leidsters kunnen dus wel kijken maar niets in de spreadsheet aanpassen. Precies zoals we dat graag wilden.

3 opmerkingen:

  1. Zo, dat is weer mooi gedaan. Pluim!
    Ik kan mij jouw tevredenheid voorstellen. Wat zal het fijn zijn als straks de instellingen ook daadwerkelijk op deze manier gebruik gaan maken van onze mogelijkheden. Voor jou heeft ding 13 zich dus direct bewezen. Heel goed bruikbaar voor de bibliotheek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat noemen we nu progressie...! Dit kan dus ook voor lezingen, reservering e-reader en nog wat zaken die we nu omslachtig bijhouden.

    Het Spoor Bijster

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig! Ja, googledocs is wat mij betreft een must. Goed gedaan. Ik ben het met Het Spoor Bijster eens: de mogelijkheden zijn legio!

    BeantwoordenVerwijderen