zondag 30 januari 2011

Ding 6,7

Met flickr heb ik nog nooit gewerkt. Wel met picasa. Hier heb ik al een account van dus geen flickr account aangemaakt. Picasa werkt net zo, ook hier kan je foto's met elkaar delen. Ik lees alleen net dat flickr iets meer mogelijkheden qua fotokwaliteit heeft. Wel met wachtwoord van 23 dingen ingelogd bij flickr om rond te struinen op de site.

Heeft Kennemerwaard een flickr account????? Tijdens workshops en activiteiten worden regelmatig foto's gemaakt van de kinderen. En ouders vragen na afloop vaak of zij de foto's kunnen bekijken. Morgen maar even overleggen en kijken wat Kennemerwaard al voor flickr account heeft, anders één aanmaken en hierop foto's publiceren. Vraag me dan wel weer af hoe het zit met de privacy van de kinderen. In ieder geval flickr zo instellen dat foto's alleen bekeken kunnen worden en niet gekopieerd.

Foto bij blog toevoegen.
 Toch even de link openen met hoe ik die foto hier nu krijg. Maar waar vind ik de url van de foto???
Url foto gevonden! Klik boven de foto het  'share this' aan en dan 'grab the link' . Nu verschijnt de url en zou je hem moeten kunnen kopiëren naar blogger. Hieronder staat mijn link maar helaas werkt deze url niet bij mijn blog. Komt misschien omdat ik met firefox internet???
http://www.flickr.com/photos/rietje/3752383852/in/photostream/

Ding 7
De site bighugelabs had ik al van een eerdere deelnemer gehoord en al gebruikt voor een bruiloftskado voor een vriendin. Deze site heeft gelukkig wel een rss dus meteen toegevoegd. Deze site heb ik gevonden bij de tekst van ding 7 en dan Trading Card Maker aanklikken. (pagina uploaden duurt wel lang) Daarna helemaal naar beneden scrollen, ik had bijvoorbeeld de 'cube' gemaakt met afbeeldingen gezocht in google afbeeldingen. Maar eigen foto's gebruiken is nog leuker. http://bighugelabs.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten