zondag 30 januari 2011

Ding 4 en 5

Super duidelijk filmpje over het nut van RSS feeds op onze 23 dingensite. Ik begrijp nu meteen waarom rss feeds bestaan, je wordt in één overzicht op de hoogte gehouden van alles wat jij belangrijk vindt! Op die manier bespaar je natuurlijk super veel tijd. Alleeen .......

 Ik vind altijd zo leuk om even naar mijn vrolijk gekleurde hyvespagina te surfen of even naar nu.nl en niet alleen nieuws lezen maar ook zien (foto's).  Maar natuurlijk probeer ik nu enkele feeds in mijn reader te krijgen. De eerste lukt meteen nu.nl. Nog maar even verder speuren op sites die nu allemaal in mijn favorieten staan.
Ik lees net dat ik via Igoogle de verkeersinformatie van de ANWB kan lezen maar Igoogle is toch weer iets anders dan google reader. Kan op anwb site geen rss vinden.

Kijk ik nu zo slecht??? ook geen rss bij schiphol.nl 
Via de wiki van nlbiblioblogs de feed van probiblio kunnen toevoegen, easy!


Nu maar verder naar ding 5, oh met ding 5 was ik allang bezig. Zelf site zoeken en kijken of ze rss hebben. Helaas de sites die ik regelmatig bekijk om op het werk nieuwe ideeën voor BSO activiteiten te vinden hebben geen rss. Want dat is toch de bedoeling, hoe gebruik ik rss voor mijn werk. Het zou toch super handig zijn als de stichting van de kinderopvang nieuwe adressen, andere contactpersonen blogt en ik dit in mijn reader lees, ben ik direct op de hoogte van veranderingen!!!
Maar andersom ook alles wat verandert of gebeurt bij Kennemerwaard leest de klant super snel in zijn reader. Vandaag toch maar weer geleerd dat rss feeds heel handig kunnen zijn. Dus kom op andere sites en voeg die rss feed toe!!! Kennemerwaard is dus goed bezig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten